Ile kosztuje wyprawka dla mamy i noworodka 2019


Pochwaliłam się niedawno ile zaoszczędziłam na ciąży, więc teraz czas na mniej przyjemną część, czyli ile w tym czasie wydałam. :)

Wyprawka to temat rzeka, można ją skompletować budżetowo lub wydać na nią grube tysiące. Urodziłam w kwietniu, więc na swoim przykładzie pokażę jaki to u nas był koszt. Wszystkie rzeczy kupowaliśmy nowe (kupienie wózka z drugiej ręki byłoby sporą oszczędnością) i celowaliśmy w średnią półkę cenową, ale nie szaleliśmy z ubrankami, bo nie wiedzieliśmy co się sprawdzi, a co nie. Za wizyty lekarskie i badania nie płaciłam, raz tylko skusiliśmy się na prywatne USG za 200 zł, ale to pominę w wyprawkowym zestawieniu.

Jak wszyscy wiedzą największe wydatki to wózek, fotelik i łóżeczko, więc jeśli któraś z tych rzeczy Wam odpada, bo dostaniecie ją w prezencie lub macie po starszym dziecku to sporo dzięki temu zaoszczędzicie. :) Zestawienie podzieliłam na 5 kategorii. 

KATEGORIA 1 - MAMA DOM
1. Witaminy ciążowe - 9x50 zł = 450 zł
2. Spodnie ciążowe - 119 zł
3. Biustonosz do karmienia LIDL - 19,99 zł
4. Biustonosz do karmienia SMYK - 32,49
5. Biustonosz do karmienia Aliexpress 3 szt - 106,28 zł
Razem: 727,76 zł
Prawie nie musiałam kupować ubrań, bo nie przytyłam dużo w ciąży i mieściłam się w leginsy i spodnie dresowe, które miałam w szafie. Do tego zakładałam koszulki czy bluzy. Nie chodziłam w wysokiej ciąży do pracy, więc nie musiałam wyglądać elegancko. W biustonoszach do karmienia chodziłam od 7 lub 8 miesiąca i zdecydowanie polecam te chińskie. :)

KATEGORIA 2 - MAMA SZPITAL
1. Koszule do karmienia 2 szt - 79,98 zł
2. Podkłady higieniczne 3x10 szt - 14,97 zł
3. Majtki poporodowe 4 szt - 19,98 zł
4. Płyn do higieny intymnej - 12,99 zł
5. Wkładki laktacyjne - 22,99 zł
6. Podkłady do przewijania 10 szt - 13,99 zł
Razem: 164,9 zł
Oprócz tego miałam jeszcze starą koszulę do porodu, którą później wyrzuciłam. Jeśli zastanawia Was ostatnia pozycja to podkłady do przewijania kładzie się na szpitalne łóżko po porodzie, bo ciężej się doprosić o zmianę prześcieradła niż samemu wymienić podkład. :) 

KATEGORIA 3 - DZIECKO DOM
1. Komoda MALM - 299 zł
2. Łóżeczko - 269 zł
3. Materac - 169,99 zł
4. Podkład higieniczny - 25,99 zł
5. Prześcieradła 2 szt - 36,98 zł
6. Przewijak - 44,99 zł
7. Wózek Bebetto Vulcano - 1299 zł
8. Prześcieradła do wózka 2 szt - 32,8 zł
9. Zestaw pościeli do wózka - 39,99 zł
Razem: 2217,74 zł
Zdecydowanie najdroższa kategoria, a i tak wybraliśmy stosunkowo tani wózek i łóżeczko. Komody oczywiście nie musicie uwzględniać, jeśli macie już jakąś szafę, w której będziecie trzymać dziecięce ubrania. 

KATEGORIA 4 - DZIECKO HIGIENA
1. Wanienka - 23,49 zł
2. Ręczniki 2 szt - 58,48 zł
3. Termometr do wody - 7,49 zł
4. Płyn do mycia ciała i włosów - 11,99 zł
5. Grzebyk i szczotka - 6,49 zł
6. Cążki - 7,49 zł
7. Aspirator do nosa - 5,99 zł
8. Szczoteczka do mycia aspiratora - 8,49 zł
9. Sudokrem 60g - 12,49 zł
10. Gaziki jałowe 50 szt - 7,98 zł
11. Patyczki do przemywania pępka - 3,49 zł
12. Sól fizjologiczna 10 szt - 5 zł
13. Płatki kosmetyczne - 5,59 zł
14. Mokre chusteczki 6x80 szt - 18,99 zł
15. Woreczki na pieluchy - 6,99 zł
16. Pieluchy - 24,99 zł
17. Płyn i proszek do prania - 29,98 zł
18. Koc - 19,99 zł
19. Pieluchy muślinowe 3 szt - 24,99 zł
20. Pieluchy tetrowe 10 szt - 33,26 zł
21. Butelka mała - 15,99 zł
Razem: 339,64 zł
Całkiem przyzwoita kwota jak za taką ilość niezbędnych rzeczy. Mieliśmy jeszcze 2 paczki pieluch rozmiar 1 z Rossmann'a, które dostaliśmy za darmo (pewnie napiszę kiedyś osobny post o darmowych próbkach i prezentach, które można otrzymać w ciąży). Z perspektywy czasu nie kupowałabym Sudokremu, bo jego próbkę 10g dostałam w niebieskim pudełku, a krem jest bardzo wydajny, więc spokojnie by nam wystarczyła. 

KATEGORIA 5 - DZIECKO UBRANIA
1. Body 13 szt - 79,96 zł
2. Pajace 5 szt - 50 zł
3. Półśpiochy 2 szt - 17,98 zł
4. Bluza - 14,99 zł
5. Sweterek - 24,99 zł
6. Czapeczki 2 szt - 9,98 zł
7. Skarpetki 3 szt - 7,99 zł
8. Rękawiczki 2 szt - 5 zł
9. Rożek - 25 zł
Razem: 235,89 zł
Oprócz tego dostaliśmy w prezencie przed porodem 3 sztuki body, 2 pary spodni i 2 bluzki z długim rękawem. Wydaje się mało? A w zupełności nam wystarczyło, żałowałam nawet kupna pajacy, bo się u nas nie sprawdziły, mamy ciepło w mieszkaniu, więc Klusek od urodzenia chodził w samych bodziakach, a na noc zakładaliśmy mu półśpiochy albo przykrywaliśmy go kocykiem. 

WYDATKI MAMA - 892,66 zł
WYDATKI DZIECKO - 2793,27 zł
RAZEM: 3685,93 zł

Czy to dużo czy mało ocenicie sami. My kompletując wyprawkę nie mieliśmy jeszcze samochodu, ale od moich rodziców w czerwcu dostaliśmy fotelik BabySafe Schnauzer za 949 zł. Dostałam również kurę babci Dany, która ładnie wygląda, ale nie przydała nam się zbytnio. Uważam, że ciężko byłoby nam wiele zaoszczędzić, może jedynie w kategorii 3 kupując używany wózek, o czym już wspominałam. I jak już pisałam w poprzednim wpisie, samo moje rzucenie palenia dało nam 3078 zł oszczędności, więc tym bardziej kwota nie wydaje się przerażająca. 

Myślę, że podeszliśmy do sprawy z głową. :) Na pewno przy drugim dziecku suma byłaby mniejsza minimum o połowę zakładając że wózek i łóżeczko odziedziczyłoby po Klusku, który za tydzień kończy 5 miesięcy, więc na przełomie października i listopada możecie się spodziewać wpisu podsumowującego koszty pierwszego półrocza jego życia. :) 

Komentarze

  1. Strasznie mi się tu podoba :) Podchodzisz do oszczędzania tak normalnie i bez ciśnienia. Na wyprawkę i dzieci też nie trzeba wydawać fortuny- o racja, to racja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy pierwszym dziecku można się sporo wykosztować, jeśli nie masz w rodzinie nikogo kto odda Ci w spadku część rzeczy. :) Widzę po znajomych, którzy mają pożyczone ubranka, bujaczki czy krzesełka do karmienia ile dzięki temu zostaje im w kieszeni, a my co chwilę musimy dokupować większe rozmiary, kurtki, czapeczki i jak już myślisz, że masz wszystko to przychodzi nowa potrzeba, bo zaraz dojdą buty, ubrania na wiosnę i tak w kółko. :D

      Usuń
    2. Pojawienie się nowego członka rodziny niesie ze sobą spore wydatki. Sama na wyprawkę wydałam niemałą kwotę i z perspektywy czasu wiem, że mogłam sporo zaoszczędzić na gadżetach, które okazały się całkowicie nieprzydatne, ale uległam temu całemu wyprawkowemu szaleństwu. Zdecydowałam się nawet na zakup wózka na raty, bo przecież moje dziecko musi mieć najlepszy model. Teraz wiem, że to był błąd, a takie raty na dowód mimo, że wygodne trzeba później spłacać, a przy małym dziecku czasami zapomina się o terminowości.

      Usuń
    3. Zosiu, jakie gadżety odradzasz? Ja właściwie niczego nie kupowałam, bo nie mamy miejsca w wynajmowanym mieszkaniu. Pewnie gdybyśmy mieli duży dom z ogrodem to poleciałabym z gadżetami, bujaczkami i większymi gabarytowo zabawkami, a tak Klusek się musi zadowolić tym, co się u nas mieści. :)

      Usuń

Prześlij komentarz